Roadtrip naar Ninh Binh/ Tam Coc

11 april 2018 - Ninh Binh, Vietnam

Gisteren avond hebben we vervoer geregeld naar onze volgende locatie.

We gaan met een 4,5 durende bus-ferry-bus trip naar Ninh Binh. We gaan daar een bezoek brengen aan Ninh Binh en de grotten van Tam Coc. Omdat wij in de Lonely Planet gelezen hadden dat het beter was om in Tam Coc een overnachting te boeken dan in Ninh Binh zelf, omdat Tam Coc dichter bij alle bezienswaardigheden ligt, hebben we dat gedaan. We zijn benieuwd waar we terecht gaan komen.

De busreis was al een beleving op zich. We mochten ons om 9:50 melden bij het restaurant om de hoek alwaar de bus ons op zou halen. In tegenstelling tot de redelijk ruime bus vanuit Hanoi, was dit een aanzienlijk kleiner exemplaar en de bus zat zo goed als vol. 2stoelen op de achterbank voor de dames en Hein kon ergens halverwege nog een plekje bemachtigen. Op naar de haven, maar waar wij verwacht hadden weer met samen met de bus op de ferry naar de overkant te gaan, was dat nu toch even anders. Alle bagage moest uit de bus en werd op de 3e(!) speedboat vanaf de wal geladen. We mochten dus bootje springen. Vervolgens werden we met vliegende vaart naar de overkant gebracht waar alles al dobberend langs de kade weer uitgeladen werd. Daar aangekomen troffen we bussen met diverse bestemmingen, na even vragen vonden we onze bus naar Ninh Binh. Ook deze bus zat tjokvol. De meiden moesten de hele weg bij ons op schoot. We hebben ons vermaakt met kleuren en ‘ik zie ik zie wat jij niet ziet’ en uiteindelijk hebben de meiden zelfs nog even geslapen.

Bij aankomst in Ninh Binh, maakten wij ons enige zorgen hoe we bij onze accommodatie moesten komen, maar tot onze blijde verrassing reed de bus door naar Tam Coc. Daar aangekomen hebben wij ons eerst op een terrasje gezeteld om wat te drinken en te eten en ons te oriënteren op waar we naar toe moesten om bij onze accommodatie te komen en te bepalen of we daar wel of geen taxi voor nodig hadden. Het bleek ongeveer een kilometer lopen te zijn. Goed te doen dus.

Toen Hein zijn eten op had is hij alvast de grote tassen weg gaan brengen terwijl de kleine dames zich tegoed deden aan hun rijst. Niet heel veel later kwam Hein terug op een fiets die hij geleend had van onze homestay. Ons verblijf blijkt net buiten Tam Coc te zitten, tegen het karstgebergte aan, midden tussen de rijstvelden. Wat een prachtlocatie hebben we weer gevonden!

Tijd om te settelen, de komende 2 nachten zullen we in ieder geval op deze prachtige plek vertoeven en kunnen we genieten van al het moois van de omgeving.

1. Corrie en Arie:
    11 april 2018
    Weer een avontuurlijke reis achter de rug lees ik. Super hoor en de jonge dames houden het ook goed vol. Trouwens een erg leuke foto hier in hun gele terreinwagen!
  2. Zarina:
    11 april 2018
    Wauw wat een avontuur! Dat bootje huppen met de Kids was vast ook erg spannend 😨
    Gelukkig goed aangekomen en weer mooie foto's!