Het laatste hoofdstuk

30 april 2018 - Long Hải, Vietnam

Na een paar dagen van ontspanning in het zwembad en op het strand is de tijd aangebroken om afscheid te nemen van Vietnam.

We hebben hebben ons onder gedompeld in een andere cultuur. Wat ons het meeste bijgebleven is, is de drukte, chaos en smerigheid van de steden en het grote contrast met de rust buiten de steden en de prachtige natuur die het land rijk is. De eindeloze rijstvelden, het prachtige Halong Bay en het karstgebergte in Ninh Binh.

Ook ons uitstapje naar Cambodja is ons goed bevallen, wat een prachtig land is het en ook daar is de bevolking meer dan vriendelijk. Wat een indrukwekkende geschiedenisles hebben we daar geleerd over de gruweldaden tijdens het regime van Pol Pot en de Rode Khmer. En wat een prachtige tempels hebben we mogen aanschouwen in Angkor. En beide landen hebben ons een les geleerd over hun zinloze oorlog met Amerika.

De laatste dagen in ons resort waren heerlijk. Fijn om even tot rust te komen en te laten bezinken wat we allemaal gezien en gedaan hebben. Nou ja rust.... de eerste 2 dagen was het heerlijk rustig. Toen begon ook in Vietnam de vakantie en dat betekent vanaf 09:00 uur bier, BBQ en karaoke op standje tien.... Maar goed, het eten is goed, de mensen vriendelijk en de manager doet echt zijn best om het ons naar de zin te maken.

En in de tussentijd kan Esmée alleen van de glijbanen af en spartelt Lotte lekker met bandjes in het zwembad rond en hebben beide dames de golven van de zee ervaren. Ze hebben genoten en wij dus ook.

En dan is het morgen ochtend echt zover dat we de spullen voor de laatste keer inpakken om weer huiswaarts te gaan. De taxi voor morgen is al besteld. We worden een half uur eerder opgehaald dan we gepland hadden, maar 1 mei is een grote feestdag hier in Vietnam, dus op advies van het taxi bedrijf toch maar wat eerder weg ivm de verwachtte drukte. We vertrekken 1 mei 19:30 lokale tijd en verwachten 2 mei 7:30 te landen op Schiphol.

We vonden het weer bijzonder dat jullie allemaal met ons mee hebben gelezen en geleefd. Hopelijk zien we jullie snel weer om in levende lijve bij te praten.

Liefs Lisette, Hein, Esmée, Lotte

1. Corrie en Arie:
    30 april 2018
    en zo is een avontuur weer tot zijn einde gekomen. ik genoten van jullie verhalen en het is prachtig zoals de meisjes het doen op deze vakantie. ik zie op de foto's dat Lotte zich verwond heeft, of is dat van de zon, of van al die friemelende mensen. knap hoor dat ze zo rustig in haar buggy blijft zitten met al dat belangstellende gefriemel. ik wens jullie een goede en vooral veilige reis naar huis!
  2. Nel Verrijp:
    30 april 2018
    Goeie vlucht, zie jullie bij het station
  3. Erik:
    30 april 2018
    Mooie avontuur geweest weer, wat vliegt de tijd toch, wel thuis goede terugreis!!!
  4. Zarina:
    30 april 2018
    Wat een mooi avontuur weer! Veilige reis terug naar huis en we spreken elkaar snel weer xxx
  5. Dianne:
    1 mei 2018
    Goede thuisreis en tot gauw!! Jullie hebben heel wat te vertellen :-)
  6. Fredy:
    1 mei 2018
    Wat was het weer een mooie reis
    Ik heb genoten van jullie verslagen
    Ik vind het bijzonder dat jullie dat doen
    Bedankt en tot de volgende reis