Dagje chillen en de tempels van Angkor

22 april 2018 - Siem Reap, Cambodja

Na ons avontuur van gisteren besluiten we het lekker een dagje rustig aan te doen vandaag. Het zwembad lonkt en we nemen diverse keren een lekkere duik. Lotte heeft nu ook door hoe ze zelf moet drijven op haar zwembandjes! Ze is echt super trots op zichzelf en dat straalt ervan af. Prachtig. En Esmée leeft zich uit met haar zwemvest aan. Super trots zijn we op beide dames dat het zo goed gaat in het water.

Voor de avondmaaltijd stappen we in een tuktuk en rijden naar de oude markt en pub street, waar we een rondje doen over de markt en een hapje eten. We begrijpen na de maaltijd waarom Cambodja niet bekend staat om zijn pizza’s... Maar ach, de meiden vonden het lekker en dat is het belangrijkste.

We hebben wel een heerlijk relaxte dag gehad.

De volgende dag stappen we rond 8:00 in de tuktuk en vertrekken we richting de archeologische site van Angkor. Vandaag gaan we diverse tempels bewonderen. In de bloedhitte, dat dan wel. We zijn blij met het dakje boven de tuktuk, zodat we de hele tijd lekker in de schaduw van de rijwind kunnen genieten. We zullen jullie niet vermoeien met de namen van alle tempels, maar ze zijn prachtig. Stuk voor stuk schitterend en uniek op hun eigen manier. Met prachtige gedetailleerd bewerkte pilaren en beelden en torens.

Maar man man man.... wat is het weer heet vandaag!

We hebben tussen de bedrijven door de litertjes water die erin zijn gegaan ook weer allemaal eruit gezweten. Maar het was het meer dan waard.In totaal hebben we 7 tempels bezocht met als hoogtepunt de tempel Angkor Wat. Wat een prachtig bouwwerk is dat! Majestueus is het, compleet ommuurd en met binnen de muren een toegangsweg naar de schitterende tempel toe. Een indrukwekkend bouwwerk, en een mystieke sfeer die bijna niet op foto te vangen is. Jammer van al die toeristen, maar ja.... wij zijn niet de enige die dit wereldwonder willen aanschouwen.

Teruggekomen bij ons hotel hebben we onszelf lekker afgespoeld en tot normale temperaturen teruggebracht in het zwembad.

Na een heerlijke maaltijd in het restaurant van ons hotel (de kok kan er wat van!) houden we de dag voor gezien. We dromen nog wat na over al het moois wat we gezien hebben en pakken de tassen weer in.

Morgen reizen we met de bus naar Phnom Penh, voor een ander stukje geschiedenis van Cambodja

1. Fredy:
    24 april 2018