De reis naar Cat Ba

8 april 2018 - Cat Ba Island, Vietnam

Vandaag hebben we een aardig tripje voor de boeg.In de ochtend worden we opgehaald met een touringcar bij ons hotel om naar het eiland Cat Ba gebracht te worden. De bus haalt ons op, in Halong Bay stappen we op de ferry en vervolgens worden we op het eiland ook weer afgezet bij ons hotel. Mooi geregeld, maar het tripje duurt ca 4,5 u, dus we zijn benieuwd hoe de dames dit gaan beleven.

Nadat de bus goed gevuld is, verlaten we al snel de hectiek van Hanoi en wordt het land weer groen en weids. Gelukkig maar, we waren blijkbaar nog niet klaar voor de cultuur shock. Heel veel mensen, brommers, etensluchten, kleuren en overal spullen. Iedereen verkoopt wel iets. Hanoi is druk en overweldigd en toch heeft het iets moois en unieks.

De uitzichten vanaf de bus zijn mooi en na 1,5 uur rijden mochten we even luchten, al was het goed te vertoeven in de bus. De dames waren aan het kleuren en samen aan het spelen. Bij de stop merkten we wel al dat Lotje niet helemaal lekker was, ze wilde niet eten, ze drinkt gelukkig wel. Na een korte pauze rijden we door naar de haven, waar we van de bus af moesten om een onverklaarbare reden. Op het eiland weer lopend de boot af en terug de bus in voor de laatste 45 minuten tot onze accommodatie. De accommodatie is eenvoudig, maar zal volstaan voor een paar nachten. Lotje wilde heel veel kroelen en Esmée wilde in het zwembad. Papa mee zwemmen en Lotje kroelen bij mama. Het uitzicht vanuit het zwembad is adembenemend. We zijn weer op een mooi plekje van de wereld terecht gekomen.

Na het zwemmen en kroelen gaan we wat eten bij onze accommodatie, ondanks de uitgebreide menukaart was er niet heel veel keus. De helft was niet aanwezig. Maar goed, wat er wel was lekker en de meiden hebben zich tegoed gedaan aan een bord patat. Lotte had zowaar ook zin om wat te eten. Gelukkig maar, hopelijk knapt ze er wat van op.

We beklimmen nog1 keer de trap naar het zwembad en terwijl Esmée op de trampoline stuitert genieten we nog even van het uitzicht terwijl het langzaam donker wordt. Dan is het tijd voor de meiden om naar bed te gaan en voor papa en mama om even te relaxen en te verzinnen wat we morgen gaan doen.

1. Mart:
    8 april 2018
    Leuk om zo jullie verhalen te lezen. Geniet vooral van alle bijzondere dingen!