Cat Ba dag 1

9 april 2018 - Halong Bay, Vietnam

Vandaag een dagje rustig aan, na de onrust van de afgelopen dagen.

We blijven lekker in de buurt. We hebben wel een kleine missie....

Luiers voor Lotte halen, een boottrip voor morgen boeken en een strand vinden.

Aangezien onze accommodatie op enige afstand buiten het dorp ligt hebben we vervoer nodig. En waar rij je mee als je in Vietnam (Of waar dan ook in Azië)? Precies... een brommer of scooter. En laten wij nou precies met zijn 4en op een scooter passen. Dat komt dus mooi uit. We huren er 1 voor de dag en gaan op pad. Als echte Aziaten, met de hele familie op de scooter. Esmée voorop, papa aan het stuur en mama met Lotte in de draagvlak erachter met de rugzak op. Het eerste ritje wilde Esmée nog oordopjes in, maar het ritje daarna wilde ze zo graag weer voorop bij papa dat ze niet meer aan oordopjes gedacht heeft. Esmée stond voorop tussen papa zijn benen te roepen : tijd voor actie en ze had op een gegeven moment de toeter gevonden.. prachtig.

De ochtend stond in het teken van informatie vergaren over de tours, boodschapjes en lunch. Toen terug naar de accommodatie, de meiden laten rusten en toen zijn we op zoek gegaan naar een strand.

En dat hebben we gevonden, met een prachtig uitzicht op een rotsformatie.

Lotte moest even wennen aan het zand tussen haar tenen, maar toen ze los was was ze niet meer te houden. De meiden hebben heerlijk gespeeld in het zand en waren zelf een soort toeristische attractie. Allerlei mensen die met ze wilden spelen en met ze op de foto wilden. We hebben ze maar een beetje afgehouden, want het werd op een gegeven moment een beetje te gek. Veel Aziaten willen aan ze zitten, optillen of knuffelen. Als echte wereld sterren, konden ze niet meer rustig spelen.

Na alle strandpret nog even wat gedronken op het terras van het resort wat aan het strand lag en nog even genoten van het prachtige uitzicht.

Toen weer de scooter op en hup, naar het reisbureau wat we uitgekozen hadden om onze boottocht te boeken en daarna naar een restaurantje voor ons avondmaal. En toen weer op de scooter naar huis. Vlak voor het donker waren we weer bij ons huisje. Nog even het zand en zeewater afspoelen en huppatee naar bed. Dit keer konden de dames redelijk snel de slaap vatten.

Morgen wordt een lange, maar mooie dag op het water. De zonnebrand, badpakken en handdoeken liggen al klaar.

1. Rudolph:
    10 april 2018
    Heerlijk om de dagelijkse verslagen te lezen, dank jullie wel!!!!!!😘😘