hanoi dag 2

7 april 2018 - Hanoi, Vietnam

Vandaag verkennen we Hanoi en brengen we onze spullen over naar een ander onderkomen. Een hotel, bijna om de hoek.

De dames waren redelijk op tijd wakker, dus we zijn ook maar gelijk vroeg op pad gegaan. Echt fatsoenlijk ontbijt hadden we niet meer, dus dat hebben we onderweg gehaald bij 1 van de vele kleine shopjes die we tegen zijn gekomen.

Vandaag staan een aantal lokale bezienswaardigheden op het programma.

In de ochtend zijn we eerst naar de Bach Ma tempel geweest. Verborgen midden in de stad ligt deze aparte kleine tempel, naar verluid de oudste van de stad. Gebouwd in de 11e eeuw ter ere van het witte paard wat de toenmalige keizer naar de plek had geleid waar hij de stad gesticht heeft. Er staat ook een standbeeld van dit witte paard in de tempel. Aan de offers te zien was het paard dol of frisdrank en bier.(Zie ook de foto’s).

Daarna zijn we naar Hoan Kiem lake gewandeld. Helaas geen tai chi beoefenende mensen gezien, maar wel de mooie pagode midden in het meer en het is een stukje van de stad wat brommervrij is gemaakt, dus het is een oase van rust in alle gekte van de oude stad.

Na Hoan Kiem lake gaan we terug naar onze accommodatie om onze spullen op te halen en naar ons nieuwe onderkomen te brengen. Dat hebben we lopend gedaan, het zat zoals gezegd om de hoek. Na wat broodjes en een mislukte poging om 2 meisjes een middagdutje te laten doen gaan we maar weer op pad. We bezoeken de grootste overdekte markt van Hanoi. En daar was geen woord van gelogen. Een wirwar van kleine smalle paadjes langs stalletjes met teveel waren om op te noemen en alles van gedroogde vis, vlees en garnalen tot meters zijden stoffen en hello kitty tasjes en slippers. Alles verdeeld over een drie verdiepingen tellend gebouw. Erg indrukwekkend en vaak zo smal, dat we hier en daar de buggy maar ingeklapt hebben, omdat we er anders niet door konden.

Daarna nogmaals een bezoek aan Hoan Kiem lake, omdat daar het waterpoppentheater zit. Echter kwamen wij aan net tussen 2 voorstellingen in en viel Lotte toen we daar aan kwamen op mama haar schouder in slaap.

We hebben er maar voor gekozen om een bankje aan het meer op te zoeken en daar een uurtje te gaan zitten om Lotte de tijd te gunnen voor haar power nap.

Esmée heeft zich vermaakt met spelletjes op straat, over het bankje heen klimmen en met heel veel dansjes doen. Na een uurtje hebben we Lotte weer wakker gemaakt en zijn we op zoek gegaan naar een plek om te eten.

In een bar in een van de vele kleine straatjes hebben we heerlijk Vietnamees gegeten. En de meiden lekker rijst!

Toen wij in de ochtend op pad waren viel het best mee met de hoeveelheid brommers en scooters, maar in de loop van de dag werden het er weer steeds meer. Esmée vind al die herrie en scooters helemaal niks, Lotte lijkt er weinig om te geven. We zijn de drukte zelf ook wel een beetje zat en besluiten dat dit ons laatste dagje in Hanoi is geweest, tijd om de rust weer op te zoeken.

Morgenochtend worden we door een bus opgehaald om naar Cat Ba te gaan. Een eiland in het beroemde Halong Bay, waar we een paar nachten blijven. Dit keer een accommodatie buiten de drukte van de stad. We zijn benieuwd.

1. Vera:
    7 april 2018
    Zo te lezen,gaat het allemaal goed 😍😎