Hoi An dag 2 en Ho Chi Minh [Saigon]

18 april 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Hoi An dag 2.

Vandaag zetten we de laatste puntjes op de i voor het vervolg vervolg van onze reis. Op naar Ho Chi Minh City, de grootste stad van Vietnam. In eerste instantie wilde we vanaf hier naar Cambodja maar dat was niet haalbaar. Dat is het mooie van vrij reizen, niets ligt er vast.

Vandaag verder luieren op het strand en de meiden paraderen de hele dag trots rond in hun nieuwe jurkjes. Best lekker even zo’n dagje niks tussendoor.

Volgende halte: Ho Chi Minh City

Vanochtend gaan we vroeg op pad, om half 9 worden we door de taxi opgehaald en naar het vliegveld gebracht voor onze vlucht naar Ho Chi Minh. Nog even de laatste dingetjes inpakken, ontbijten en dan gaan we.

Hadden we gisteravond laat al een mail van de luchtvaartmaatschappij gekregen dat we een uur later zouden vliegen, half 11 in plaats van half 10. Toen we op het vliegveld aan kwamen bleek dat nog verder vertraagd naar half 1!! Dussss.... daar zaten we dan, met 2 kids. Ingecheckte bagage en een relatief kleine vertrekhal. Gelukkig zijn we creatief genoeg om onszelf te vermaken en de meiden hebben de boel dan ook aardig onveilig gemaakt. Wederom waren ze ook hier weer een attractie. Tot irritatie niveau toe zitten Aziaten aan onze dames en als we het oppakken, knuffelen en selfies maken weigeren, zijn ze soms nog gepikeerd ook.

Na een korte vlucht worden we wederom ontvangen door een warme deken en chaos. Hanoi is er niets bij. Te veel mensen op een kleine oppervlakte. Onze avond spits valt volledig in het niets bij de chaos die Ho Chi Minh heet. Veel te veel mensen in combinatie met het ontbreken van verkeersregels en weinig verkeerslichten voor enige sturing van de stroom mensen creëert een gekrioel van brommers, scooters, auto’s, bussen en vrachtverkeer. Ieder vechtend lijkt het wel voor zijn plekje asfalt. Een rit van 10 kilometer door de stad duurt minimaal 1 uur. Ons hotel ligt in district 1, het oude centrum, dicht bij de grootste overdekte markthal en we krijgen hier een nette en grote kamer.

Kort op adem komen, opfrissen en dan de stad verkennen en wat eten. Na een korte wandeling hebben we wat informatie opgehaald over de uitstapjes in deze stad. Dan de dames op bed leggen. Morgen gaan we naar de cu chi tunnels.